Afbeelding

MIJN blog!

Ik ben pas bezig met de eerste regel van mijn blog (ah! MIJN blog!) en ben nu al zo veel moeilijkheden tegen gekomen.. Allereerst, de naam van mijn blog.. Ik heb een hele lijst op Word gemaakt met mogelijke namen (ik ben nogal van het divergeren) en ben uiteindelijk uitgekomen op een van de eerste namen die ik bedacht (dat proces is wellicht bekend). Ren & Papier komt uiteraard van ‘pen en papier’ en zijn breed uitgelegd de redenen voor deze blog. Later meer.

En dan: de lay-out. Er zijn veel mooie templates en ik heb ze bijna allemaal uitgeprobeerd. De allermooiste vind ik die met grote plaatjes en sliders. Maar het duurt ongeveer een jaar, als het niet meer is, voordat je mijn blog dan ziet verschijnen op je scherm: Laden, Laden en laden. Daar zit ik niet op te wachten.
Uit eindelijk heb ik een simpel design gekozen en ik hoop ooit nog eens zelf mijn lay-out te creëren (je moet vooruit kijken toch!) ;)

Het volgende dilemma werd de eerste post. Waar ga ik over bloggen?
Ik heb laatst een interview gezien met Garance Doré, een blogheld en een zeer inspirerend persoon en zij zegt in dat interview dat ze haar blog graag breed wil houden en, hoe ik het begreep, geen onderwerpen limiet wil. Ik ben ook zo: ik wil gewoon schrijven over de dingen die mij interesseren. Vervolgens kan ik je dan vertellen: dat zijn een hele hoop uiteenlopende dingen die ook nog eens op de minuut kunnen veranderen. Ik wil het dicht bij mezelf te houden en eerlijk zijn! Ik zal snel meer vertellen over ‘die dingen’.

Ik heb zin in deze blog uitdaging! Mijn doel is te groeien in het schrijven, maar ook als persoon. Ik hou heel erg van inspiratie opdoen en creatief zijn, maar ik doe er veel te weinig mee. Mijn goede voornemen is om tijd vrij te maken voor creativiteit en die tijd dan ook echt in te plannen. En weer te gaan sporten. Ook hier hou ik van en doe ik veel te weinig (lees: na ±8 jaar op hoog niveau, heb daarna anderhalf jaar compleet niks gedaan en ben nu net weer begonnen..) De rode draad hierin wordt, dat is mijn plan, deze blog!

Spelfouten en grammatica fouten en allerlei andere fouten hoop ik er natuurlijk zo veel mogelijk uit te halen. Ook moet ik nog een beetje uitvinden hoeveel woorden goed is om te schrijven. Ik heb nu in ieder geval genoeg te vertellen! Morgen verder:)

Ik hoop dat ik over een tijdje naar deze post terug kijk en denk: jeetje wat schreef ik toen slecht!

Liefs, Celine

Geef een reactie

