Afbeelding

Zwemmen en rennen

Zwemmen
Ik heb op hoog niveau gezwommen. Elke dag trainen voordat ik naar school ging (van 5.30 tot 7.30 of 6.00 tot 8.00 of 6.30 tot 7.00). Deze vroege trainingsuurtjes deed ik vanaf dat ik 8 was en het was een ritme.Ik werd uit mezelf om 5 uur wakker en ging elke avond om 9 uur naar bed. Alles aan de kant voor het zwemmen en dat deed ik met alle liefde. Ik ben twee keer Nederlands kampioen geworden en heb ook nog een EYOF limiet gezwommen. Dat zijn de prestaties waar ik het meest trots op ben al wil je altijd meer…

Tot anderhalf/twee jaar geleden. Op trainingskamp (zo’n 5 uur per dag trainen) sprong ik op de laatste dag in een trainingsparcours van een ongeveer twee meter hoog obstakel. Tja.. dat ging niet helemaal goed met een oneven ondergrond en ik zwikte door mijn enkel waardoor alles scheurde behalve mijn bot (naar het ziekenhuis geweest).

856814_448437418560142_616472083_o

Daar zat ik dan. De laatste training van het kamp (in België) op de tribune. Daarna heb ik een hele tijd op krukken gelopen en heel lang hersteld. Op de röntgenfoto is te zien dat mijn botjes zijn verschoven en aangezien ik dat met zoveel kracht voor elkaar heb gekregen door mijn sprong, gaan die botjes niet makkelijk op hun plaats terug.
Ik kan nu nog steeds m’n voet niet helemaal naar voren halen (tenen naar me toe trekken). Maar, rennen en lopen en ook zwemmen gaan al goed! En daar ben ik blij mee. Ik probeer nu een of twee keer per week anderhalf of twee uur te zwemmen en daarnaast ga ik samen met mijn nicht hardlopen opbouwen.

Hardlopen
Ik vind het leuk als je snel zo veel vooruitgang ziet en hardlopen leek mij een mooie uitdaging. Ik ben vanaf Augustus/September begonnen met af een toe hardlopend de hond uit te laten i.p.v. lopend. Samen met mijn nicht proberen we nu 3 keer in de week ongeveer 5 km hard te lopen en het voelt goed! Hondje mee en gaan. En ja, dat doen we wel kletsend haha!

We hebben in het begin erg opgebouwd (we zitten nog steeds in het begin hoor), veel lopen en soms rennen. Op vrijdag 5 December hebben we voor het eerst ons 5km rondje achter elkaar gerend. Nog met praten tussendoor was onze tijd was 27 minuten. We hebben wel lange benen, maar toch een prestatie al zeg ik het zelf! Met kerst is het er even ingeslopen en hebben we niet veel gedaan.. maar dit jaar gaan we er weer voor!

nike-barcelona-we-own-the-night-1
Doel

We hebben onszelf het doel gesteld dit jaar mee te doen met de We Own The Night. 10 kilometer door Amsterdam. Ons plan is 3 keer per week te rennen, waarvan zeker in het begin 1 keer de afstand achter elkaar zonder pauzes en de andere twee keer gebroken of interval. En dan kijken hoe het gaat! In September deden we nog 37 minuten over 5 km! En nu hebben we het rondje al in 27 minuten gerend. Die sprongen motiveren mij:) En ik kan het iedereen aanraden!

Liefs, Celine

Geef een reactie

