Afbeelding

Dummy

Een dummy.. rare naam. Ik dacht altijd dat ‘journal’ de enige naam voor zoiets was, totdat ik er zelf een ging kopen. Het nut blijft in ieder geval hetzelfde, je kunt er bijvoorbeeld een gebruiken om je creativiteit te trainen. Iets langer dan een jaar geleden kocht ik mijn dummyboek + stabilo fineliners.

2013-10-23 15.25.51

Samen met het boek ‘Creativiteit, géén kunst‘ van Lia nijman en Jenny de Bode ging ik aan de slag. In het boek staan heel erg veel leuke opdrachten. Er zijn veel mensen die zeggen dat ze niet creatief zijn: dit boek bewijst dat iedereen creatief kan zijn. Ik vind het persoonlijk erg handig als ik zelf niets weet en eigenlijk krijg je uit elke simpele opdracht iets heel persoonlijks! Ook staat er tekst tussen de opdrachten door. Vooral de tekst over je innerlijke blaatschaap is grappig geschreven!

1001004006824239

De leukste opdracht vind ik een associatie ketting maken. Er komt meestal iets persoonlijks uit of iets dat met je dag te maken heeft bijvoorbeeld!

Je begint met een random woord: bijv. potloodslijpsel (dat ligt toevallig op mijn bureau). Het woord waar ik dan aan denk is een potloodpuntenverzameling (want die had ik op de basisschool). Het volgende woord is verf (want dat maakte we er uiteindelijk van..), dan schilderij, dan de mona lisa > parijs > Eiffeltoren > Picknicken (want toen ik daar was gingen we op het grasveldje naast de Eiffeltoren picknicken) en zo kun je oneindig lang door gaan!

2013-10-25 12.35.50

Ik heb een klein lijstje opgesteld, geïnspireerd op het boek, het internet en wat ik zelf doe, voor (beginnende) dummy/journal gebruikers. Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat het je op ideeën kan brengen!

Liefs, Celine

 

 

 

Geef een reactie

