Afbeelding

De eerste pagina

Misschien ken je het wel. Net en nieuw schetsboek, in de gloria, allemaal witte pagina’s en je kijkt al uit naar een vol boekje.

Maar dan. De angst voor de blanke pagina’s. Vooral de éérste pagina. Wat nou als ik de eerste pagina verpest.. Wat nou als mijn idee niet goed genoeg is voor de eerste pagina.. Wat als..
En je eigen criticus slaat op hol. Dat heb ik in ieder geval..

Wat bij mij helpt is mijn naam schrijven! En dan doe ik als ik er aan terug denk al sinds klein kindje. Op de eerste pagina staat mijn naam, want dat is altijd goed en altijd van jou. Bovendien is ‘het ijs gebroken’: er staat iets in et schetsboek!

Het is heel simpel.

To do:
1. Je schrijft je naam, met wat krulletjes hier en daar.
2. Je schrijft je naam nog een keer er over heen. Maar nu een tikkeltje er naast. Dit gaat van zelf als je niet te veel moeite doet;)
3. Je kleurt alle vakjes die zijn ontstaan in. In een vast patroon: bijv alles schuin.
4. Als laatst kun je nog wat cirkeltjes, krinkeltjes, versierseltjes toevoegen! Ik heb er ook nog ‘In case of loss please return to:’ boven geschreven. Dat staat in Moleskine boekjes ook altijd.

SONY DSC

Ik zou zeggen: probeer het eens!

Liefs, Celine

 

Geef een reactie

