Afbeelding

Running #3

Weer een week verder, de tijd gaat snel. Ik had een hoop te doen, maar heb tussendoor natuurlijk wel gerend;). Weer drie keer een ander rondje, vrij weinig kilometers nog, maar ik denk dat je beter te langzaam dan te snel op kan bouwen.

Ik ben zeeeeer voorzichtig als het gaat om blessures. Ik heb een schouderblessure gehad met het zwemmen en dat is echt geen pretje. Gelukkig is dat goed behandeld en met een goede warming up, oefeningen met een dynaband, gaat het heel goed met zwemmen en mijn schouder!

Met hardlopen moeten vooral mijn beenspieren verder opbouwen, mijn conditie heeft door het zwemmen al een voorsprong. Je gebruikt met zwemmen hele andere spieren dan met rennen. Maar ze zijn bezig met opbouwen: ik merk zeker al verschil!

Maandag 12 januari 5 km achter elkaar in 27 min. Blij met de tijd, maar het ging wel zwaar. Ik denk door de brug en alle trappen die we twee dagen ervoor gedaan hebben.

Donderdag 15 januari 4 km gedaan. M’n nicht had last van haar heup (ik hoop geen blessure), de we deden rustig. Ik had mijn horloge niet aangezet, maar ik vermoed.. rond het half uur, want we hebben veel gelopen.

Vrijdag van 9 tot 5 verplicht les en daarna Gala van mijn oude school. Was heel gezellig, maar wel verschrikkelijk slopend zo’n dag!

Zondag 18 januari een klein rondje in de regen gedaan omdat het al over vijf was en het al donker werd. Toch blij dat ik wel gegaan ben:) 3.2 km in 18 min over modderpaadjes.

Ik probeerde er deze week extra goed op te letten dat ik warm was voordat ik ging rennen en dat was heel erg fijn! Ik wist al wel dat het belangrijk was tegen blessures door het zwemmen, maar met hardlopen had ik er nog niet echt de nadruk op gelegd. Wel doen dus;)

Liefs, Celine

Geef een reactie

