Afbeelding

Running #4

Het gaat nu echt serieus worden, lees: schema serieus. Zoekend naar een schema, hebben we gekozen voor training 3x per week op tijd i.p.v. snelheid of kilometers. Het is specifiek voor de opbouw van 5 naar 10 km. Het gaat er namelijk om dat we over zo’n 14 weken de 10 km volhouden en daar moeten we toch echt nog even voor aan de bak! Gisteren hebben we de eerste training van de eerste week gedaan.

Woensdag 21 januari liepen we samen ongeveer 5,1 km in de avond door de stad in 33 minuten. Inclusief veel stoepjes en stoplichten ging het wel goed! Het gaat bij mij wel beter als ik 1 dag tussen de runs laat i.p.v. 2, maar extra rust was in dit geval niet erg.

Vrijdag 23 januari liep ik met mijn zusje van 11 en onze hond. Het was haar beurt om hem uit te laten en het was heel leuk om samen te rennen. We deden ongeveer 4.6 km in 40 minuten (1 minuut rennen, 1 minuut lopen etc).

Zondag, gisteren, begon dus de eerste training van het schema af. De eerste training is 3×10 minuten rennen met tussendoor steeds 3 minuten lopen. We deden in totaal 6,2 km in 39 minuten. En dat komt op ongeveer 10 km/uur neer, incl lopen. Ik voelde het wel in mijn benen, waarschijnlijk omdat ik heb nog niet verder dan 5 km gelopen, maar het ging erg goed en we hadden een mooi constant tempo voor mijn gevoel!

Het schema kun je hier vinden: http://womenon.nl/trainingsschema-van-vijf-km-naar-tien-km-hardlopen/

Liefs, Celine

city

Geef een reactie

