Afbeelding

Ritme update!

Even geleden vertelde ik al over mijn drastisch nodige ritme;)

Deze voornemens zijn deze week uit gevoerd en ik werd na woensdag elke dag uit mezelf om tien voor zeven wakker! Dat betekent tien minuten voor de wekker, goed uitgebreid ontbijten op door de weekse dagen en lekker lezen in bed in het weekend. 7 uur klinkt laat in mijn zwemmers termen aangezien ik er dan vaak al anderhalf uur zwemmen op had zitten (!!!), maar tegenwoordig is het dan nog middernacht voor mij.. (slecht dus)
In het begin stond ik steeds naast mn bed met de gedachte: wat doe ik.. ik heb nu toch niks te doen… ga terug naar bed! Maar doorzettend en niet nadenkend ben ik even gaan strekken om wakker te worden, daarna gaan douchen en daarna heb ik steeds uitgebreid ontbeten en uiteindelijk is het dan alweer acht uur. Op vrije dagen ben ik dan aan schoolwerk gaan werken (ik heb nog een hoop in te halen #procrastinating) en op school dagen moet ik meestal om 8 uur van huis, dus dat komt precies mooi uit:)
Maandag moest ik een verslag inleveren, dat resulteerde in een laat avondje doorwerken tot 1 uur ’s nachts op zondag en maandag om acht uur eruit en doorwerken tot 4. Uiteindelijk waren we(met z’n vieren) om vijf voor 4 klaar en moesten we het om vier uur inleveren. Ik zeg of veel te laat begonnen of een erg precieze timing;)
Ik ging maandag om 10 uur naar bed, uurtje gelezen en om 11 uur ben ik gaan slapen met als goede voornemen dinsdag om 7 uur op te staan terwijl ik vrij had die dag. Het was best lastig, maar na een douche zonder na te denken was ik redelijk wakker, naar beneden gestrompeld waar mijn moeder, broertje en zusje zaten te ontbijten. Dat zorgde voor rare blikken: die dachten dat ik gek geworden was aangezien ik altijd nog lig te slapen wanneer zij weg gaan.
Dinsdag weer om 11 uur naar bed om weer fris en fruitig wakker te worden, weer met het voornemen: niet snoozen!! (hier voor snoozde ik 45 min ongeveer… en dan alles in een kwartier voor elkaar boxen om niet te laat te komen..) Ik werd wakker, keek naar het plafond en dacht: ‘Eruit! Je mag niet blijven liggen!’ Ik keek op mn wekker/mobiel en zeg 01.30 staan, oeps. Dat gebeurde me ook nog een keer om 4.50 en uiteindelijk om 6.50, tien minuutjes voor de wekker.
De avonden daarna weer om 11 uur naar bed gegaan en gelukkig alleen om 6.50 wakker geworden steeds! Ik vind het best leuk om te zien hoe snel je een ritme kunt creëren! Dat had ik niet verwacht en ik ben echt van plan het vol te houden want ik heb ineens veel meer tijd en ik ben heel erg geconcentreerd in de ochtend en dat is goed om te weten.
Woensdag ging ik naar het strand, heerlijk uitwaaien, dat was wel even nodig tussen alle drukte!
En vandaag is het zondag en ik werd vanmorgen ook gewoon weer om 7.00 wakker. Macbook gepakt, lekker in bed blogjes lezen en schrijven en straks lekker met ’t gezin ontbijten (zondags ritueel) gezellig!
Over hoe ik me voel. Ik voel me heerlijk! In de ochtend ben ik de enige met energie omdat ik redelijk vroeg naar bed ga en die energie blijft tot het avond eten ongeveer. Daarna stort ik wel een beetje in en doe ik het rustig aan èn ga ik vroeg naar bed! Ik kan me voorstellen als je je het best kan concentreren in de avond dat dit niets voor je is. Maar ik kan dat toch al niet zo goed, tenzij er een deadline is, dan is er superfocus haha!
Liefs, Celine
Geef een reactie

