Afbeelding

Running #5

Verder gegaan met het schema en januari is afgelopen: tijd voor een terugblik!

Woensdag 28 januari deden we de tweede training van het schema. Dat was 5 minuten lopen, 8×2 minuten rennen met steeds 1 minuut rust tussendoor en daarna weer 5 minuten lopen. Dat is bij elkaar 33 minuten en daarin deden we 4.9 km. Het ging goed, het was inderdaad was veel lopen: meer dan de helft, maar daarom ren je de 2 minuutjes harder dan normaal.

Vrijdag 30 januari de derde training van de eerste week. Dat was 20 minuten achter elkaar en daarin konden we 3.5 km doen, precies het rondje dat we uitgezocht hadden.

Zondag 1 februari de tweede week. Het begon meteen met veel: langer dan ik ooit gelopen heb. 3×12 minuten rennen met daartussen steeds 3 minuten wandelen stond op het schema en ik stond er helemaal alleen voor: zelfs de hond kon niet mee want die had mn broertje mee. Muziek in en gaan! Het was best leuk alleen, weer eens iets anders en best een belevenis! Eindstand was 42 minuten en 7 km verder. Dat is 10 km/u gemiddeld, ik had een lekker tempo gevonden, mijn ademhaling onder controle en het ging stabiel voor mijn gevoel. Daarna heb ik nog 10 minuten uitgelopen. Langer dan moest, maar mijn rondje was nog niet om en het was toch wel erg fijn!

Screen Shot 2015-02-01 at 22.24.39 Screen Shot 2015-02-01 at 22.25.58

Zonder zondag, want dat is alweer februari, kan ik terug blikken op de eerste maand van 2015. Ongeveer 59.3 km in de eerste maand! Met een mooi ritme, geen uitval, steeds om de dag, met soms twee dagen ertussen en bovendien geen blessures of last. Ik ben erg tevreden!

Liefs, Celine

Geef een reactie

