Afbeelding

Asics hardloopschoenen

Deze schoentjes dragen mij tijdens het rennen. Ze zijn zeker weten een artikel waard!

Ik ben een jaar geleden naar een hardloopwinkel gegaan, toen is er een filmpje gemaakt van hoe ik liep. Daarna heb ik veel merken en verschillende schoenen geprobeerd door rondjes te rennen door de winkel.

Als ik zelf had gekozen had ik waarschijnlijk mede op kleur gekozen en dan had het zeker iets minder opvallends geworden. Maar door goed te luisteren naar een expert en naar mijn eigen lichaam kwam ik uiteindelijk op deze roze Asics uit en ik heb er tot vandaag nog geen spijt van!!

IMG_20140102_185623
Ik moet zelf wel lachen om mn sokken op de foto’s haha! Ik heb mijn hardloopschoenen trouwens nooit als normale schoenen aan, alleen even voor op de foto.

Ze zitten heerlijk, zijn licht, als je eenmaal gewend bent aan de kleur is het eigenlijk best leuk;) en ik heb nog geen last van pijntjes! Ook heb ik grote (41), maar smalle voeten, dat resulteert in moeilijkheid. Vooral met skates, snowboard schoenen etc is het altijd drama! Ook met hardloopschoenen was het even zoeken en testen, maar deze sluiten perfect aan!

Ik zou sowieso iedereen aanraden om je hardloopschoenen op deze manier te kopen i.p.v. de mooiste of goedkoopste, want het is echt heel belangrijk dat je goede schoenen heb! Ik denk zelfs het allerbelangrijkst, voor mij in ieder geval. Ik heb namelijk de neiging om wat naar binnen te lopen. Toen ik klein was, was dat nog veel erger.

IMG_20140102_185357

Mensen die al een tijdje hardlopen zullen ‘DUH #obvious’ zeggen om je hardloopschoenen op deze manier uit te kiezen, maar voor veel beginnende hardlopers zoals ik is dit nog niet zo obvious. Ik wilde ze eigenlijk ook gewoon op internet bestellen! Ik kan me zo voorstellen dat ik dan nu een blessure zou hebben. Gelukkig heeft mijn vader er verstand van (die heeft 20 jaar geleden een marathon gelopen: gaaf!)

Nu ik een tijdje verder ben sluit ik me wel aan bij de ‘DUH #obvious’-groep trouwens;)

Ik ben heel erg enthousiast over deze schoenen, ze lijken voor mij gemaakt!

Liefs, Celine

Geef een reactie

