Afbeelding

Running #11 April, Mei, Juni: LADIESRUN ROTTERDAM

Een wedstrijdje verder, bijna het einde van het eerste jaar van mijn bachelor en dus bijna vakantie!

In april deed ik in totaal 73,6 km (als het klopt want deze heb ik helaas niet goed bijgehouden..)

Screen Shot 2015-06-16 at 13.57.12

In mei 85,3km en mijn eerste ‘wedstrijd’: de 10 km WOTN:)
Screen Shot 2015-06-16 at 13.57.30

Omdat mijn nicht (met wie ik train) de WOTN niet mee kon doen hadden we afgesproken de ladies run te rennen. Zij moest natuurlijk toch ook die 10 km rennen aangezien we daar naartoe getraind hebben. Iets na dat we onze tickets kochten kwam ze erachter dat ze de avond ervoor naar Guus Meeuwis zou gaan… Dat is een avond springen en bier. En.. ehm niet heel erg goed de avond voor een 10 km.
Instelling: we zien wel waar het schip strandt dus.

Screen Shot 2015-06-16 at 14.15.15

Juni tot nu toe

Ik had de avond ervoor een verjaardag en ging ook niet vroeg naar bed. Maar ik drink geen alcohol en sta niet een hele avond te springen.. dus toch al ietsje beter.. Maar het kan zeker beter. O en de avond ervoor pizza en de avond daarvoor shoarma. Ja.. maaltijden waar je op kunt presteren dus. Not.

Okee next. 14 juni, zondag, 2015, dag van de ladiesrun!
Ik heb gelukkig wel lekker geslapen en daarna goed ontbeten met havermout. Mijn ontbijt is toch wel iets waar ik de avond ervoor al naar uitkijk. (guilty)
Naar de wc, warming up, naar het te drukke startvak en gaan!
Niet nadenken. Niet aan vermoeidheid denken..
Dit keer was ik de haas en dat vond ik wel erg leuk eigenlijk. De eerste 5 km hebben we rustig aan gedaan. We deden dit in 28 min. Toen zijn we gaan versnellen en bij de 7km zei ik: ‘Onze focus ligt vanaf nu op mensen inhalen;)!!!’ Dat is namelijk èn leuk, èn afleiding!
Uiteindelijk hebben we de 2e 5km in 26.30 min gedaan en mijn eindtijd is:
54.26

Eerlijk is eerlijk, dat is 40 sec. langzamer dan vorige keer terwijl ik weet dat ik sneller kan! En dat is dan ook mijn volgende doel. Weer kon ik aan het eind nog heel hard sprinten (vind ik wel een van de leukste dingen) en ik ben niet te moe geweest. Ik heb ook geen spierpijn gehad, alleen een beetje zware benen.

Het was een hele gezellige run, er hing een goede sfeer, het publiek was leuk, de vlakke route zorgde ervoor dat ik makkelijk liep, het hazen was een leuke ervaring: ik weet nu dat ik het zelf ook zeker kan. Ook vind ik de opbouw 28 en dan 26.30 goed om te weten, ik kan dus echt wel harder:D

En nu ga ik nieuwe doelen stellen. Ik schrijf deze blog als uitstel van mijn tentamens deze week… eerst nog leren dus… Daarna  doelen zoeken. Misschien de bruggenloop in december..? Dat is 15 km. Of een keer een 5 km knallen, dat lijkt me ook heel erg leuk. En ik wil mijn tijd op de 10km verbeteren volgend jaar. Dik verbeteren.

Liefs, Celine

Plaats een reactie