Afbeelding

Running #9

Ik heb nog een heeele hoop te leren. Dat wist ik natuurlijk wel, maar toch word ik er steeds even aan herinnerd..

Bijvoorbeeld wat je nou precies moet eten voor een ren-training. En ja dat is heel erg anders dan een zwemtraining waar je niet heel de tijd je hele maag door elkaar schudt. (twee boterhammen met speculoos, twee met zalm, vier rijstwafels met kaas en soepstengeltjes is te veel. (GOH.)) En hoe ver van te voren? Een uur van te voren is voor mij nog niet lang genoeg als ik ga rennen.

Natuurlijk weet ik het wel een beetje, een banaan of alleen die rijstewafels of in ieder geval niet zo veel.. maar ik moet er toch iets bewuster in worden.

O en naar welke kant je moet spugen als er wind staat, nog zoiets. Ja dat was dom.

Wel weet ik dat je benen omhoog tegen de muur om even al het bloed eruit te laten lopen na het rennen heerlijk is!

1424181088235Woensdag 4 maart deed ik 7 km in 43 minuten (2×20 min rennen met 3 minuten wandelen ertussen). Deze run kwam ik er dus achter dat ik nog veel moet leren wat betreft voeding en niet onbelangrijk: spugen.

Vrijdag 6 maart deed ik 6 km in 35 minuten achter elkaar. Stabiel tempo en ik probeer goed op mijn ademhaling te letten en op techniek, want dan gaat het het best. En ik moet zeggen, die ademhaling heb ik goed onder controle (denk ik!).

Zondag 8 maart deed ik 7,6 km in 50 minuten (10 minuten joggen, 10×2 minuten hardlopen met telkens 1 minuut wandelen en daarna 10 minuten joggen). Ik vind die korte stukjes altijd zwaarder dan bijvoorbeeld 6 minuten achter elkaar omdat je er niet heel goed in kunt komen en omdat je sneller loopt op die korte stukken denk ik.

Woensdag 11 maart deed ik 7,6 km in 48 minuten. De opdracht was 3×15 hard lopen met steeds 3 min. wandelen tussendoor. Maar mijn hond was het na 1 rondje zat en terwijl mijn minuten nog niet omwaren en dus het rondje nog e20150314_190559ens wilde beginnen, ging hij alvast terug naar de auto. Daar moest ik dus achter aan.. iemand kwam hem op de fiets tot twee keer toe terug brengen, toen ben ik maar gestopt..

Zaterdag 14 maart deed ik 40 minuten achter elkaar, 6,8km. Het ging heel lekker, ik was nog niet moe en had voor mn gevoel nog een heel stuk door kunnen lopen! Dat geeft een goed gevoel!

Afgelopen maandag deed ik 8,8 km (VER!) in 55 min. De opbouw was 10 minuten joggen, 6×5 minuten rennen met steeds 2 minuten wandelen en daarna 5 minuten joggen. Ik ging met mn nicht en het was weer erg gezellig;) Klets-tempo is een go1424180940308ed tempo!

En nu vandaag weer! +zo m’n laatste tentamen.. gelukkig is dit (dat voorspel ik dan) de makkelijkste.
Ik heb al een heel lijstje gemaakt met wat ik volgende week allemaal wil gaan doen:) Weekje vrij!

Liefs, Celine

PS. Die foto’s zijn van mijn moeder en mijn nicht hun twix-taarten! Echt een aanrader en, zo heb ik dus van twee mensen vernomen, enorm makkelijk te maken!

Plaats een reactie